Brändi-identiteetin luominen

Samu on maailmanluokan alppihiihtäjä, jolle ei jää treenaamisen ja kilpailun jälkeen aikaa oppia tekemään omaa brändäystä. Buorren tehtävä oli suunnitella luottamusta herättävä ja kilpailussa erottuva brändi-identiteetti Samulle, joka toisi lisää faneja ja sponsoreita.

Kohderyhmät

Pääkohderyhmät olivat sponsorit ja fanit. Meidän tehtävämme oli oppia ymmärtämään näitä kohderyhmiä, jotta voisimme toteuttaa heitä palvelevat kotisivut.
 

Kotisivujen suunnittelu

Kotisivujen tarkoituksena oli toimia alustana Samun digitaaliselle näkyvyydelle. Se on paikka, jossa sekä fanit että sponsorit voivat tutustua paremmin Samun tarinaan ja seurata hänen matkaansa ammattiurheilijana blogikirjoitusten avulla.

Logon suunnittelu

Loimme Samulle useamman logon, jotka palvelisivat monta eri tarkoitusta. Päädyimme käyttämään yksinkertaista logoa, joka on helposti muistettavissa ja josta tunnistaa sekä Samun lajin että hänen persoonansa.

Responsiivisuus

Kotisivujen tuli palvella kaikkia käyttäjiä päätelaitteesta riippumatta. Suurin osa sivulla kävijöistä käyttää mobiililaitetta, joten sivujen tuli toimia myös pystyversiona.

Värien valinta brändille

Valkoinen on lumen väri ja lumi on elementti, jossa Samu kilpailee ja treenaa suuren osan vuodesta. Tummanharmaa taas kuvastaa asfaltin kovuutta, jonka laskettelija tuntee kaatuessaan jäisillä rinteillä. Se loi myös tarvittavaa kontrastia ilmeeseen. Samulla on oranssi parta ja hiukset, ja sen vuoksi oli järkevää käyttää huomiota herättävää oranssia väriä. Väri sitoo samalla Samun brändikokonaisuuden yhteen.
Ota
yhteys