Visit Vaasa

Vetovoimaa Vaasan seudulle

Buorre ja Visit Vaasa ovat pitkäaikaisia markkinoinnin kumppaneita, jotka ovat tiiviillä ja pitkäjänteisellä yhteistyöllä tehneet Vaasan seudun matkailua tunnetuksi niin kotimaassa kuin maailmallakin.

Ylihyvä yhdistelmä printtiä ja digiä

Yksi näyttävimmistä esimerkeistä yhteistyöstämme on Vaasan seudun matkailuesite, jonka tavoitteena on lisätä Vaasan seudun vetovoimaa ja houkutella alueelle uusia matkailijoita. Esitteen neljää kieliversiota on jaettu Suomessa ja Euroopassa. Poikkeuksellisen paljon kiitosta saanut, printtiä ja digiä yhdistävä esite on Vaasan seudun erityislaatuisuutta nostava visuaalinen ja kiinnostava kokonaisuus, jossa alueen palvelut tulevat hyvin esille.

”Koskaan aiemmin en ole ollut siinä tilanteessa, että yhtään negatiivista palautetta ei ole tullut. Kiitosta ja ihastelua olen kuullut sitäkin enemmän. Esitteeseen on hyvin tiivistetty Vaasan seudun ainutlaatuisuus, ja siitä paistaa läpi aitous.”

Max Jansson, toimitusjohtaja, Vaasan seudun Matkailu Oy

Kasvua ketteristä konsepteista

Viime vuosina Buorre on auttanut aktiivisesti Visit Vaasaa hyödyntämään digitaalisia kanavia entistä monipuolisemmin ja tehokkaamin. Koronavuosi 2020 oli synkkä matkailualalle, mutta Buorre ja Visit Vaasa onnistuivat tiiviillä yhteistyöllä ja tehokkaalla tekemisellä toteuttamaan useita menestyksekkäitä, erityisesti digikanavissa näkyneitä kampanjoita ja konsepteja, esim. konkreettisia matkailuvinkkejä tarjoava Roadtrip Vaasan seudulla, lähimatkailua liputtava Vaasan seudun piilotetut mansikkapaikat, perinteisestä tarjouslehdestä verkkoon viety Vaasa City Storm sekä paikalliset take away- ja kotiinkuljetusvinkit kokoava Helpompi arki takaisin -kampanja, jota varioitiin myös muihin kaupunkeihin.

Kuten uudistetussa matkailuesitteessä, myös kampanjoissa yhdisteltiin online- ja offline-kanavia onnistuneesti, ja toivotut kohderyhmät tavoitettiin esim. Facebook-, natiivi- ja kadunvarsimainonnan yhdistelmällä. 

Koska matkailuun liittyy paljon mielikuvilla pelaamista, panoksia laitettiin erityisesti kiinnostaviin ja konkreettisiin sisältöihin. Saumattomalla yhteistyöllä sekä ketterillä ja helposti kierrätettävillä konsepteilla markkinoinnin pyörä saatiin pyörimään paitsi kustannustehokkaasti myös tuloksekkaasti. Buorre on ollut aktiivisesti paitsi tuottamassa sisältöjä myös kehittämässä Visit Vaasan verkkosivujen käyttäjäkokemusta ja -polkuja. Sivusto palkittiin vuoden 2020 lopulla Finnish Web Awardsissa Suomen parhaaksi verkkosivustoksi.


Lisää referenssejä