10 syytä miksi Buorren markkinointipäällikköpalvelu toimii kaikissa yrityksissä!

10 syytä miksi Buorren markkinointipäällikköpalvelu toimii kaikissa yrityksissä!

 

1. Yritykseltäsi puuttuu tietty markkinoinnin osaaminen

Tehokas markkinointi vaatii laaja-alaista osaamista. Tyypillisesti ison yrityksen markkinointiosastoon kuuluu mm. analyytikoita, teknologiaosaajia, digimarkkinoinnin osaajia, tuotespesialisteja, viestintäosaajia, brand managereita, tapahtumaosaajia, web-welhoja, mainosmiehiä, graafisia suunnittelijoita, copywritereita ja ad:eita
 
Ollaanpa nyt kuitenkin realisteja ja todetaan, että aika harvasta yrityksestä löytyy moinen joukko osaajia. Ja jos löytyykin, he ovat yleensä täysin ylityöllistettyjä.
 
Usein myös näkee, että isoillakin yrityksillä on puutteellinen markkinointisuunnitelma – jonka kuitenkin lähtökohtaisesti pitäisi ohjata yrityksen markkinointia tuloksekkaaseen suuntaan.

 

2. Yritykseltäsi puuttuu tietty markkinoinnin työkalu

Yritys ei välttämättä tiedä tai tunne markkinoinnin työkaluja tai nykyteknologian markkinoinnin työkaluja. Tehokkuus markkinoinnista jää saavuttamatta, kun rahaa tuhlataan väärään kohteeseen eikä myynti kohene.
 

3. Kustannukset

Usein markkinoinnin suurimmat kustannukset, kuten palkat ja järjestelmät, ovat kiinteitä. Markkinointiorganisaation tulisi kyetä reagoimaan nopeasti markkinoiden muutoksiin, kuten muutoksiin asiakkaiden tai markkinoiden käyttäytymisessä. Suurista kiinteistä markkinoinnin kuluista on vaikea lohkaista rahaa uusiin kokeiluihin, vaikka markkinoilla olisi tuhannen taalan paikka ja se pitäisi päästä hyödyntämään heti, eikä seuraavalla tilikaudella.  
 

4. Parhaat käytännöt

Yrityksesi ei välttämättä tiedä markkinoiden parhaita ja tehokkaimpia keinoja esimerkiksi asiakashankintaan, brändin rakentamiseen tai vaikkapa tapahtumamarkkinointiin. Laaja-alainen osaaminen ja näkemys eri toimialoilta puuttuu, ja tämä jää myös hyödyntämättä.  
 

5. Haluat keskittyä ydinosaamiseen

Yrityksesi haluaa keskittyä ydinosaamiseen, ja markkinointi ei ole yksi niistä. On järkevämpää keskittää resurssit siihen mitä osaa ja ostaa toisenlaista osaamista muualta.   
 

6. Haluat kasvaa nopeammin

Kovan kasvun aikana on nopeampaa ja usein myös halvempaa ulkoistaa markkinointi kuin palkata uusi työntekijä, jonka perehdyttäminen vaatii paljon aikaa ja rahaa. Nopea markkinoille meno uudella tuotteella, palvelulla tai uuden jakelukanavan kautta on hyvin vaikeaa, jos nykyiset resurssit tulevat vastaan.
 

7. Haluat nousta suosta

Kun liikevaihto tai voitto hiipuu, yritykset leikkaavat kulujaan välittömästi. Usein näkee, että markkinoinnista leikataan ensimmäisenä mutta pian kuitenkin huomataan, että siihen tuleekin investoida lisää nousun aikaansaamiseksi. Nopeat muutokset/leikkaukset kuitenkin aiheuttavat lisää kustannuksia, jos joudutaan esimerkiksi taas palkkaamaan markkinointiin lisää väkeä ja vieläpä kouluttamaan heidät.
 
Markkinoinnin ulkoistaminen voi lopettaa tämän soutamisen ja huopaamisen heti alkuunsa ja vieläpä auttaa pitämään kustannukset hanskassa. Markkinoinnin ulkoistamisessa kulut ovat hyvin tiedossa etukäteen, ja niitä pystyy tarvittaessa skaalaamaan ylös- tai alaspäin.  
 

8. Trendit

Mitkä ovat muoti-ilmiöt, joihin yrityksen kannattaa lähteä mukaan? Mitä kuluttajat ostavat ensi vuonna ja missä kanavissa? Me autamme ja näytämme markkinoinnin trendit ja sudenkuopat.
 

9. Yrityksesi laajenee yritysostolla

Kahden tai useamman brändin avioliittoon saattaminen on vaikeaa ja monitasoista. Uskalletaanko vuosien brändin rakentamista ja identiteettiä alkaa muuttamaan. Miten se edes tapahtuu?  
 

10. Kannattaako sitä edes yrittää itse?

Olet juuri avannut uuden fyysisen liikkeen, nettikaupan tai asiakaskanavan. Uuden jakelukanavan markkinointi vaatii alussa paljon työtä, mutta tarve vähenee, kun homma lähtee rullaamaan. Uutta asiakaskanavaa ei kannata avata ilman selvää suunnitelmaa siitä, kuinka kanavalla tehdään lisää tuottoa ja millä keinoin tuottoon päästään. Ethän halua, että iso investointi valuu hukkaan, kun myynti ei lähdekään käyntiin?
 
 
 

Toimisiko se sinun yrityksessäsi?

Aivan taatusti – markkinointipäällikköpalvelu skaalataan aina tarpeiden, tavoitteiden ja budjetin mukaan. Olipa tarpeesi pieni tai suuri, saat joka tapauksessa kerralla 30 eri markkinoinnin ammattilaista käyttöösi.
 
Ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen:
 

Kaj Pärkkä

kaj.parkka@buorre.fi

044 215 2211

Vaasa
 

Ota
yhteys