10 syytä ulkoistaa markkinointi, tämän takia sinunkin tulisi ulkoistaa markkinointisi

Yritykseltäsi puuttuu tietty markkinoinnin osaaminen

Tehokas markkinointi vaatii laaja-alaista osaamista. Tyypillisesti vain ison yrityksen markkinointiosastoon kuuluu mm. analyytikoita, teknologiaosaajia, digimarkkinoinnin osaajia, tuote-spesialisteja, viestintäosaajia, brand managereita, tapahtumaosaajia, web-welhoja, mainosmiehiä, graafisia suunnittelijoita, copywritereita ja ad:eita

 

Ollaanpa nyt kuitenkin realisteja, ja todetaan, että aika harvasta yrityksestä löytyy moinen joukko osaajia. Ja jos löytyykin, he ovat yleensä täysin ylityöllistettyjä.

 

Monesti myös näkee, että isoillakin yrityksillä on puutteellinen markkinointisuunnitelma – joka kuitenkin lähtökohtaisesti ohjaavat yrityksen markkinointia tuloksekkaaseen suuntaan.

 

Yritykseltäsi puuttuu tietty markkinoinnin työkalu

Tai yritys ei edes tiedä tai tunne markkinoinnin työkaluja tai nykyteknologian markkinoinnin työkaluja. Tehokkuus markkinoinnista jää saavuttamatta, kun rahaa tuhlataan väärään kohteeseen eikä myynti kohene.

 

Kustannukset

Monesti markkinoinnin suurimmat kustannukset, kuten palkat ja järjestelmät, ovat kiinteitä. Markkinointiorganisaation tulisi kyetä reagoimaan nopeasti markkinoiden muutoksiin, kuten muutoksiin asiakkaiden tai markkinoiden käyttäytymisessä. Suurista kiinteistä markkinoinnin kuluista on vaikea lohkaista rahaa uusiin kokeiluihin, vaikka markkinoilla olisi tuhannen taalan paikka ja se pitäisi päästä hyödyntämään heti, eikä seuraavalla tilikaudella.  

 

Parhaat käytännöt

Yrityksesi ei välttämättä tiedä markkinoiden parhaita ja tehokkaimpia keinoja esimerkiksi asiakashankintaan, brändin rakentamiseen tai vaikkapa tapahtumamarkkinointiin. Laaja-alainen osaaminen ja näkemys eri toimialoilta puuttuu, ja tämä jää myös hyödyntämättä.  

 

Haluat keskittyä ydinosaamiseen

Yrityksesi haluaa keskittyä ydinosaamiseen, ja markkinointi ei ole yksi niistä. On järkevämpää keskittää resurssit siihen mitä osaa, ja ostaa toisenlaista osaamista muualta.   

 

Haluat kasvaa nopeammin

Kovan kasvun aikana on nopeampaa ja monesti myös halvempaa ulkoistaa markkinointi, kuin palkata uusi työntekijä jonka perehdyttäminen vaatii paljon aikaa ja rahaa. Nopea markkinoille meno uudella tuotteella, palvelulla tai uuden jakelukanavan kautta on hyvin vaikeaa, jos nykyiset resurssit tulevat vastaan.

 

Haluat nousta suosta

Kun liikevaihto tai voitto hiipuu, yritykset leikkaavat kulujaan välittömästi. Useasti näkee, että markkinoinnista leikataan ensimmäisenä, mutta pian kuitenkin huomataan, että siihen tulee investoida lisää nousun aikaansaamiseksi. Nopeat muutokset/leikkaukset kuitenkin aiheuttavat lisää kustannuksia, jos joudutaan esimerkiksi taas palkkaamaan lisää väkeä markkinointiin ja kouluttamaan heidät.

 

Markkinoinnin ulkoistaminen voi auttaa tämän soutaamisen ja huopaamisen välillä, ja auttaa pitämään kustannukset hanskassa. Markkinoinnin ulkoistamisessa kulut ovat hyvin tiedossa etukäteen, ja niitä pystyy tarvittaessa skaalaamaan ylös -tai alaspäin.  

 

Säännöt

Ulkoistamalla markkinoinnin, voit olla varma siitä, että mainonnalla ei johdeta harhaan ja yrityksesi toimii markkinoinnin ja mainonnan sääntöjen mukaisesti.  

 

Yrityksesi laajenee yritysostolla

Kahden tai useamman brändin avioliittoon saattaminen on vaikeaa ja monitasoista. Uskalletaanko vuosien brändin rakentamista ja identiteettiä alkaa muuttamaan. Miten se edes tapahtuu?  

 

Kannattaako sitä edes yrittää itse?

Olet juuri avannut uuden fyysisen liikkeen, nettikaupan tai asiakaskanavan. Uuden jakelukanavan markkinointi vaatii alussa paljon työtä ja mutta tarve vähenee, kun homma lähtee rullaamaan. Uutta asiakaskanavaa ei kannata avata ilman selvää suunnitelmaa, kuinka sillä tehdään lisää tuottoa ja millä keinoin tuottoon päästään. Ethän halua, että iso investointi valuu hukkaan, kun myynti ei lähdekään käyntiin raketin lailla?

 

Buorre tarjoaa skaalautuvan Markkinointipäällikkö–palvelun, jossa saat kerralla 29 eri markkinoinnin osa-alueen rautaista ammattilaista – kiinteällä kuukausihinnalla. Me olemme todella hyviä työssämme.

Ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen!

 

Ota
yhteys