Asiakkaamme: Visit Vaasa

Yli 500 asiakasta! Näin monen asiakkaan kanssa Buorre on vuosien aikana tehnyt yhteistyötä. Kiitos ihan kaikille – jokainen asiakkuus on ollut tärkeä: tuonut työtä, opettanut uutta ja vienyt meitä yrityksenä eteenpäin. Tässä esittelyssä yksi pitkäaikaisista asiakkaistamme: Visit Vaasa.
 

Buorre katsoo Vaasaa matkailijan silmin

 
Visit Vaasa kehittää Vaasan seudun matkailua, ja markkinointiyhteistyötä tehdessämme olemme me buorrelaisetkin päässeet tarkastelemaan omaa kotikaupunkiamme hieman uudenlaisesta näkövinkkelistä. Sillä matkailijan silmälaseilla katsellessa monet meille kaupunkilaisille itsestään selvät asiat muuttuvat kultaakin kalliimmiksi arvotekijöiksi, joita hyödyntämällä matkailua voidaan kehittää aivan uudelle tasolle. 
 
Jotta voimme tehdä työmme hyvin, on meidän oltava jatkuvasti perillä tekijöistä, jotka tekevät Vaasasta kiinnostavan seudun matkailijalle ja mikä saa turistit tulemaan Vaasaan, vaikka toiselta puolelta maapalloa. Visit Vaasan toimitusjohtaja, Max Jansson, kiertää jatkuvasti messuilla, tapaa matkanjärjestäjiä ja yksittäisiä matkailijoita, joten hänellä on aina paras fakta näpeissään, kun puhutaan Vaasan seudun vetovoimatekijöistä.
”Vaasan seudulla on perusasiat ja puitteet kunnossa, sillä monet matkailijat etsivät kohdetta, jossa luonto- tai aktiiviloman ja urbaanin kaupunkiloman yhdistäminen onnistuu helposti. Meillä on myös pitkästä historiasta kumpuava kaupunkikulttuuri ja upea seutu ympärillämme. Saksalaisille mustikkaretki metsään saattaa olla kova juttu, tai meidän oma saaristomökki se unelmien lomanviettopaikka”, Jansson kertoo.

Vaasan seutu on siis hyvä matkailutuote, mutta kovassa kilpailussa se ei vielä pitkälle riitä. ”Tarjonnasta on kerrottava kiinnostavasti ja löydettävä oikeat kanavat seudusta kiinnostuneiden tavoittamiseksi. Lisäksi on paketoitava sellaisia kokonaisuuksia, joita matkailijoiden on helppo ostaa”, sanoo Jansson.  
 
Yksi esimerkki Buorren ja Visit Vaasan yhteistyöstä on vuosittain ilmestyvä matkailuesite, jossa esitellään kattavasti koko seudun tarjontaa palveluista käyntikohteisiin ja aktiviteeteista parhaisiin luontoelämyksiin. 
”Esitteellä on monta käyttötarkoitusta. Se toimii myynnin työkaluna, kun kierrämme esimerkiksi messuilla kertomassa matkanjärjestäjille miksi Vaasaan kannattaa tulla. Sen lisäksi se toimii yksittäisille matkailijoille kattavana oppaana loman aikana ja loman suunnittelussa. Ja tarkoitus on tietenkin herättää mielenkiintoa myös niiden keskuudessa, joille Vaasan seutu on vielä aivan uusi tuttavuus”, kertoo Jansson. 

Tämänvuotinen esite ilmestyi maaliskuussa ja on tätä kirjoitettaessa ehtinyt kiertää maailmalla jo muutaman viikon. Palaute on ollut huikeaa ja Max Jansson sanoo olevansa enemmän kuin tyytyväinen. 
”Koskaan aiemmin en ole ollut siinä tilanteessa, että yhtään negatiivista palautetta ei ole tullut. Kiitosta ja ihastelua olen kuullut sitäkin enemmän. Esitteeseen on hyvin tiivistetty Vaasan seudun ainutlaatuisuus, ja siitä paistaa läpi aitous. Kaikki esitteessä kerrottu on todellista elämäämme tällä seudulla, eikä mitään ole liioteltu.” Tämänkaltainen lopputulos on Janssonin mukaan seurausta Visit Vaasan ja Buorren pitkäjänteisestä yhteistyöstä, jonka aikana on yhdessä opittu ja kehitetty markkinointia. 

Tällaisen palautteen edessä Buorre kiittää ja kumartaa. Se, että saamme tehdä töitä näin innostavien asiakkaiden ja kiinnostavien projektien kanssa on kyllä huippujuttu. Tutustu tarkemmin matkailuesitteeseen referenssi-sivullamme ja katso samalla myös muut markkinoinnin referenssit!

Visit Vaasan Max Jansson ja Buorren Antti Niemelä.
Kuva: Visit Vaasan toimitusjohtaja Max Jansson ja Buorren projektipäällikkö Antti Niemelä käyvät läpi esitteestä saatua palautetta.
Ota
yhteys